K čemu je dobré být na LinkedIn OpenToWork? Kdy tuto funkci mít zapnutou? A jaké chyby nejčastěji lidé dělají?
OpenToWork aneb být otevřen novým pracovním příležitostem. Tím, že máte na LinkedIn tento status dáváte světu vědět, že jste připraven/a na novou pracovní příležitost.
- Tajné OpenToWork 🤫
- To, že jste otevřen/a novým pracovním příležitostem nemusí vždy všichni vědět, zejména váš současný zaměstnavatel 🤔. Na to samozřejmě LinkedIn taktéž myslel, a proto zde máte možnost využít funkci, aby tato informace byla zobrazena pouze náborářům, kteří využívají prémiový účet na LinkedIn tzv. LinkedIn Recruiter. Má to ale i svá úskalí:
- Pokud například pracujete ve společnosti, kde na HR tento typ Li účtu používají, LinkedIn vám nedokáže na 100% zaručit, že se váš profil právě jim nezobrazí (i když se o to snaží)
- Účet LinkedIn Recruiter je docela drahý nástroj a ne všichni náboráři jej využívají, naopak se snaží oslovovat zajímavé lidi a je jedno, zda jsou či nejsou na LinkedIn OpenToWork
- 💡Pokud bych to měla shrnout, tak se mít na tajňačku zapnutý tento režim vyplatí, když opravdu přemýšlíte o změně práce a chcete si rozšířit pole příležitostí. Nečekejte ale, že vám najednou přijdou závěje zpráv s nabídkami.
- To, že jste otevřen/a novým pracovním příležitostem nemusí vždy všichni vědět, zejména váš současný zaměstnavatel 🤔. Na to samozřejmě LinkedIn taktéž myslel, a proto zde máte možnost využít funkci, aby tato informace byla zobrazena pouze náborářům, kteří využívají prémiový účet na LinkedIn tzv. LinkedIn Recruiter. Má to ale i svá úskalí:
Dobře nastavený a poctivě vyplněný LinkedIn profil vám udělá mnohem větší službu.
- Veřejné OpenToWork 📣
- Pokud se již rozhodnete sdílet tuto informaci veřejně (včetně například současného zaměstnavatele). Vyberete na LinkedIn možnost „Všichni členové LinkedIn“ (viz obrázek)
- U vaší profilové fotografie se objeví zelená stuha „OpenToWork“, kterou vidí všichni, ať už mají zaplacený prémiový účet nebo využívají LinkedIn účet zdarma
- Co to přináší?
- větší šanci, že budete osloveni (vždy je pro náboráře snadnější oslovit člověka s tímto veřejným statusem, protože zde existuje docela velký předpoklad, že takový člověk bude na jeho zprávu pozitivně reagovat)
❓NEJSTE SI JISTÍ, ZDA MÁTE VÁŠ LINKEDIN PROFIL DOBŘE NASTAVENÝ? RÁDA VÁM JEJ ZKOUKNU A DOPORUČÍM ZMĚNY, STAČÍ MI NAPSAT ZDE.
- Nejčastější chyba, kteří lidé dělají❗
- Za největší chybu považuji, když na Svém Li účtu má člověk chybně uvedené tzv. motto (je to děsně matoucí, vím). Mnoho lidí opravdu uvádí své motto, citát, moudro namísto toho, aby jasně vyjádřili, co dělají, jaká je jejich profese či aspirace. Nemusí to nutně znamenat název pracovní profese, ale něco, co vyjadřuje to co děláte.
- Prozradím vám proč:
- když náborář hledá zajímavé profily, které by rád oslovil, tak neotvírá jeden profil po druhém, ale otevře až ten, který je pro něj na první dobrou zajímavý a relevantní (zkrátka šetří svůj čas), poté vyhodnocuje znovu jeho vhodnost na základě informací uvedených v profilu jedince.
- například hledá MARKETINGOVÉHO MANAGERA – pod tímto klíčovým slovem mu vyjede mnoho více či méně relevantních výsledků (přes 1 000), to co ale na první dobrou vidí je pouze JMÉNO a MOTTO. Pokud bude mít v mottu uveden nějaký citát, recruitera to nemotivuje si jeho profil otevřít, tak jako když na první dobrou upoutá jeho pozornost informace o tom, co opravdu děláte (viz obrázek)
- pokud aktuálně nehledáte žádnou pracovní příležitost, tak to až takový LinkedIn hřích není. Pokud ale hledáte 🔎 (ať už veřejně, nebo neveřejně) a nemáte v mottu uvedenou informaci o práci, kterou hledáte, považuji to za velkou škodu a zúžení si možností potenciálních nabídek.
- často vídám, že tam lidi mají kromě citátů vepsáno „Otevřen pracovní příležitosti“, což je naprosto zbytečné
- Ukázka pár špatně zvolených popisů v motto:
- „Dělej, co Tě baví“ – to je super a určitě souhlasím, ale co jí/ho baví?
- „Jsem nadšený pro řemesla“ – v jakém smyslu? jedná se o řemeslníka? a jakého řemesla, nebo má rád řemeslnou výrobu a rád ji propaguje…?
- Nezáleží jen na tom, co člověk napíše, ale jak to napíše! – toto není špatné, pravděpodobně se bude jednat o copywritera, ale stále to to zřejmé na první dobrou
- „Never back down“ – pro účely hledání pracovní příležitosti nic neříkající
- „Život není o nalezení sebe sama. Život je o vytvoření sebe sama.“ – pro účely hledání pracovní příležitosti nic neříkající
- „Kdo nechce, hledá důvod. Kdo chce, hledá způsob…“ – pro účely hledání pracovní příležitosti nic neříkající
- „Udělat věc, které se bojíme, je první krok k úspěchu.“ – pro účely hledání pracovní příležitosti nic neříkající
- a mnohé jiné, včetně i prázdných polí
Držím vám palce a kdyby přeci jenom jste chtěli mít jistotu, že máte vše správně nastaveno, stačí se mi ozvat.
👀Mrkněte i na další služby, které vám mohu nabídnout pro lepší šance na trhu práce.